3 Tips Voor Zelfvertrouwen

Zelfvertrouwen0 Reacties

Stap voor stap je zelfvertrouwen ontwikkelen of spring je direct in het diepe? Dit is het derde blog in een serie van drie over het krijgen van voldoende zelfvertrouwen om jouw levens- of zielsmissie te gaan leven. Het eerste lees je hier en het tweede hier.

Zelfvertrouwen ontwikkelen is een proces. Het zijn dingen die je dagelijks doet om langzaam maar zeker je zelfvertrouwen te vergroten.

We willen allemaal snel resultaat. We willen een video zien of een artikel lezen en ons voor altijd anders voelen. Maar als het erop aan komt om een diep en permanent gevoel van zelfvertrouwen te hebben, kost dat oefening en tijd. Maar ik beloof je dat het beter wordt.

Hoe meer je je eigen innerlijke coaching kunt verbeteren, je verhaal zo kunt veranderen dat het je dient, benaderen waar je bang voor bent, je onrealistische verwachtingen los kunt laten, hier en nu aanwezig kunt zijn en liefde en compassie voor jezelf kunt voelen, hoe beter je leven zal zijn.

Wat nu volgt zijn belangrijke tips om je zelfvertrouwen te vergroten.

Zelfvertrouwen-ontwikkelen-3-tips
Innerlijk zelfvertrouwen
Bewaar deze afbeeldingen voor later op Pinterest.
Durf jij te veranderen?

Tip 1 – Dagelijkse rituelen voor zelfvertrouwen

Alle kennis van de wereld zal je niet helpen om te veranderen hoe je je voelt.

In je hoofd weten dat je meer zelfcompassie moet hebben zal er niet automatisch voor zorgen dat je liefdevoller voor jezelf wordt.

Om echt te veranderen moet je dagelijks dingen doen die deze kennis in praktijk brengen.

Met andere woorden, je moet een dagelijks ritueel hebben om je zelfvertrouwen op te bouwen.

Mijn magische missie e-book

Download NU

​dit prachtige e-book

Vul je naam en e-mailares in, dan komt het direct naar je toe. Bovendien krijg je e-mails met de laatste blogs, tips en aanbiedingen.

Om dit te doen moet je iedere dag wat tijd reserveren. Begin met 10 minuten als je het druk hebt. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die niet 10 minuten heeft. We doen allemaal dingen die we best 10 minuten kunnen laten (TV kijken, verloren raken op Facebook, voor de zoveelste keer e-mail checken, enz.).

Spreek met jezelf af dat je dagelijks wat tijd neemt om een van de 5 manieren te oefenen. Doe de oefeningen van iedere manier.

Zelfvertrouwen is niet iets waar je spontaan mee wakker wordt, het is iets dat je rustig opbouwt. Dus wat spreek jij met jezelf af? Hoeveel tijd ga je in jezelf investeren?

Tip 2 – Voortgang en terugval

Als je begint met deze reis naar groter zelfvertrouwen, zul je zien dat je vooruit gaat. Dit is geweldig en het waard om gevierd te worden. Neem de tijd om je vooruitgang op te merken en te vieren. Wat maakt het uit of anderen denken dat het niets uitmaakt? Het maakt uit voor jou. En zelfvertrouwen wordt opgebouwd door successen, ontneem jezelf dat niet!

Maar de reis naar zelfvertrouwen is geen regelrechte reis naar de top. Het lijkt meer op een beursgrafiek. Sommige dagen omhoog en sommige omlaag.

Dit wordt regressie genoemd. Het is het tegenovergestelde van vooruitgang. Het betekent dat je periodes hebt dat je minder zelfvertrouwen voelt. Je hebt een terugval, faalt ergens in of krijgt een afwijzing die je hard raakt. Je kunt je zo slecht voelen dat je tot de conclusie komt dat niets dat je hebt gedaan helpt en weer terug bent bij af. Blijf daar niet in! Merk deze foute gedachte op en bedenk dat terugval onvermijdelijk is. Het betekent niet meer dan dat je menselijk bent en nog steeds leert en groeit.

Je zult merken dat door de tijd heen je perioden van regressie korter worden. In plaats van jezelf weken lang waardeloos te vinden, zal een afwijzing je maar een paar dagen een vervelend gevoel bezorgen en daarna maar een paar uur.

Tip 3 – Zelfbeeld vertraging

Je zelfbeeld is je idee over wie je bent. Het is hoe jij jezelf ziet. Het bevat alle bijvoeglijk naamwoorden die je gebruikt om jezelf te beschrijven: lang, kort, dun, dik, slim, dom, leuk, vervelend, aantrekkelijk, lelijk,enz.

Naarmate je meer zelfvertrouwen krijgt, gebeurt er iets grappigs: je begint andere resultaten te krijgen dan je dacht. 

En hier wordt het raar.

Zelfs nadat je positieve reactie krijgt van de wereld om je heen, blijft een deel van je onbewuste negatieve resultaten verwachten.

Ik noem dat zelfbeeld vertraging. Het betekent dat je een meer op zichzelf vertrouwend, assertief en extravert persoon begint te worden lang voordat je dat bent. Anderen beginnen je zo te zien, maar jij zelf niet. Je hebt een blinde vlek voor je eigen zelfvertrouwen.

Let op je zelfbeeld. Loopt het achter?

Als iemand je zou observeren, hoe zou die je beschrijven? Hier op letten kan je helpen om je zelfbeeld sneller te veranderen en je nieuwe jij te laten zien.

Jij 2.0

Een laatste woord over controle over je leven krijgen…

Een staat van natuurlijk innerlijk zelfvertrouwen is je geboorterecht.

Jij bent de baas van jouw leven!

Een staat van natuurlijk innerlijk zelfvertrouwen is je geboorterecht. Alle kleine kinderen hebben van nature zelfvertrouwen. Een kleuter neemt risico, schreeuwt, maakt lawaai en doet alles wat hij wil. Het maakt hem niet uit wat anderen van hem denken of hoe “het hoort”. Dat komt allemaal later.

En als je stukloopt op onzekerheid, is er te veel opgestapeld. Te veel regels, ideeën en patronen die je hebt opgepikt. De stappen hierboven zullen je helpen die stapel die je natuurlijke zelfvertrouwen blokkeert, te verwijderen.

Hoe lang je ook hebt geworsteld, het is mogelijk voor je om je leven te veranderen.

Het is mogelijk voor je om alle delen van jezelf volledig te accepteren, in jezelf en je mogelijkheden te geloven, en de moed te hebben om dat wat je het liefste wilt, na te jagen.

Ik voel me vereerd om je te helpen dit proces te versnellen. Het is mogelijk het alleen te doen, maar je profiteert er enorm van als je begeleiding krijgt hierbij.

Als je gemotiveerd bent om actie te ondernemen en je leven te veranderen, beveel ik je zeer aan om deel te nemen aan dit programma.

Download GRATIS e-book Mijn Magische Missie - 7 wegwijzers naar jouw levensmissie